wtorek, 20 sierpnia 2013

Łączenie afrykańskich kwiatów dla leworęcznych

Kilkakrotnie pojawiło się pytanie o to, w jaki sposób łączyłam afrykańskie kwiaty w koc czy też w poduszkę. Postanowiłam więc spróbować stworzyć swój pierwszy tutorial. Podejrzewam, że w Internecie znalazłby się takowy, ale mój będzie na swój sposób wyjątkowy. Rzadko natrafiam na szydełkowe wzory dla osób leworęcznych i mam nadzieję, że taka perspektywa się komuś przyda.

Na początek potrzebne nam będą oczywiście gotowe afrykańskie kwiaty.

KROK 1. Wybieramy jeden z kwiatów, wbijamy szydełko w oczko poprzedzające oczko środkowe w płatku i robimy trzy oczka łańcuszka.


KROK 2. Robimy słupek w następne oczko płatka.


KROK 3. Robimy oczko łańcuszka i słupek w to samo oczko płatka (pierwszy narożnik heksagonu).


KROK 4. Robimy osiem słupków w kolejne oczka płatków i jedno oczko łańcuszka.


KROK 5. Znów robimy słupek w to samo oczko płatka (drugi narożnik heksagonu).


KROK 6. Powtarzamy czynności od 4-5 aż do oczka zamykającego, które wbijamy w trzecie oczko łańcuszka wykonanego w KROKU 1. Uzyskujemy pierwszy kwiatek z pełną obwódką.


KROK 7. Opisanym powyżej sposobem wykonujemy niepełną obwódkę na kolejnym afrykańskim kwiatku. Ja zaczęłam od trzech boków i zakończyłam na oczku łańcuszka po ósmym słupku.


KROK 8. Wyjmujemy szydełko z oczka i wbijamy je w jeden z "rogów" obwódki poprzedniego kwiatka, a następnie w oczko łańcuszka kwiatka drugiego (jak na zdjęciu poniżej).


KROK 9. Przeciągamy nitkę przez "róg" obwódki kwiatka poprzedniego.


KROK 10. Robimy trzy słupki w kolejne oczka na płatku. Znów wyjmujemy szydełko i wbijamy je pomiędzy trzecim a czwartym słupkiem obwódki poprzedniego kwiatka.


KROK 11. Zahaczamy szydełkiem o nitkę i przeciągamy ją.


KROK 12. Znów robimy trzy słupki w kolejne oczka płatka. Wyjmujemy szydełko w wbijamy je pomiędzy szósty i siódmy słupek obwódki kwiatka poprzedniego (niebieskiego), przeciągamy nitkę i robimy kolejne trzy słupki w kolejne oczka płatka. Robimy jedno oczko łańcuszka. Znowu wyjmujemy szydełko i wbijamy je w kolejny "róg" obwódki kwiatka niebieskiego.


KROK 13. Przeciągamy nitkę przez "róg" i robimy słupek w to samo oczko, na którym skończyliśmy w kwiatku zielonym (jak na zdjęciu poniżej).


KROK 14. Dalej obwódkę wykonujemy jak w czynnościach 4-5.


KROK 15. Na kolejnym kwiatku obrabiam dwa z sześciu boków, kończąc na oczku łańcuszka po ósmym słupku. Znów wyjmujemy szydełko i wbijamy je w "róg" obwódki kwiatka niebieskiego (w moim przypadku).


KROK 16. Przeciągamy nitkę przez "róg".


KROK 17. Znów robimy trzy słupki w kolejne oczka na płatku. Wykonujemy analogicznie czynności 10-12.


KROK 18. Gdy dotrzemy do "rogu" pomiędzy dwoma połączonymi wcześniej afrykańskimi kwiatkami, wbijamy szydełko w taki sposób jak na zdjęciu poniżej.


KROK 19. Przeciągamy nitkę i robimy słupek w to samo oczko, na którym skończyliśmy w kwiatku szarym. Dalej łączymy kwiaty analogicznie jak w czynnościach 10-12.


I gotowe! :)
W taki sposób ja łączę afrykańskie kwiaty.

20 komentarzy:

  1. Hello

    These African flowers are beautiful and thank you for explaining how to join them together.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dziękuję za ten tutorial! Przyda się, jak w końcu się odważę zrobić taki koc z elementów:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę. W razie pytań proszę pisać np. na maila. :)

      Usuń
  3. rewelacyjny tutek. Dziękuję i czekam teraz na tutek, jak wykonać połówki kwiatków. A i nigdzie w sieci nie znalazłam takiego sposobu łaczenia .
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
  4. Twoje afrykańskie kwiaty są nieziemskie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Podziwiam tych co biorą się za tak duże wyzwania jak pledy z kwiatków. Są one piękne.Twój w te róże cudowny. Pozdrawiam i zapraszam do mnie :-).

    OdpowiedzUsuń
  6. A czemu tych motywów nie zszywa się półsłupkami na lewej stronie albo zwyczajnie igłą? Dzieki za tutorial, nauczyłam się czegoś nowego :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chciałam, żeby koc był jak najbardziej płaski i elastyczny. Połączenie półsłupkami zostawiłoby po sobie jakby "szew" i koc nie byłby już tak płaski, jakbym sobie tego życzyła. Zszywanie igłą, z kolei sprawiłoby, że kwiaty nie byłyby połączone elastycznie, a raczej na sztywno, a tego też nie chciałam. Jeżeli chcesz, aby Twój projekt miał inne właściwości, to oczywiście możesz łączyć kwiatki w inny sposób. Cieszę się, że mój tutorial był pomocny. Bardzo mi miło. :)

      Usuń
    2. Bardzo dziękuję za odpowiedź :-)

      Usuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęconą chwilę i pozostawiony komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...